El movimiento como herramienta didáctica. La aplicación del método Dalcroze en el aula de Lenguaje Musical y estudio del caso en la provincia de Pontevedra (Rexistro nro. 990932)

000 -CABECEIRA
Campo de control de longitud fija 02982nam a2200157 i 4500
INFORMACIÓN XERAL
Códigos de información de lonxitude fixa 221221s sp ||||| |||| ||| ||spa d
PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOME DE PERSOA
Nome de persoa Casás Villar, Úrsula
Termo indicativo de función autor/a
-- 85261
MENCIÓN DE TÍTULO
Título El movimiento como herramienta didáctica. La aplicación del método Dalcroze en el aula de Lenguaje Musical y estudio del caso en la provincia de Pontevedra
Resto do título : Propuesta didáctica para 3º de EEE
Autores / Úrsula Casás Villar
PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN
Data de publicación , 2022
DESCRICIÓN FÍSICA
Extensión 127 p.
Material anexo + CD
NOTA DE CONTIDO
Nota de contido O ritmo e o movemento son dous termos relacionados.
Segundo E. J. Dalcroze (1907), a música componse por sonoridade e movemento. O son propiamente dito é unha forma de movemento e o ritmo consiste en movementos e interrupcións de movementos.
Pódese supoñer o uso do movemento, especialmente o movemento corporal, como ferramenta para unha mellor comprensión dos elementos rítmicos presentes na música.
Por iso desenvolverase un estudo de caso nos conservatorios de música da provincia de Pontevedra para amosar a aplicación actual e real do movemento corporal como ferramenta didáctica na docencia musical.
Por outra banda, a base fundamental deste traballo será a adaptación da Rítmica de Dalcroze ás necesidades actuais dos estudantes, empregando o movemento corporal como ferramenta didáctica na mellora da competencia rítmica dos estudantes.
Por último, articularase unha proposta didáctica para o 3º EEEE baseada no movemento corporal para mellorar a competencia rítmica do alumno, tendo en conta que, aínda que o ritmo é un piar fundamental da música, preténdese unha comprensión global dos parámetros que a compoñen.

Palabras clave: movemento, ritmo, Dalcroze, actividade, percusión corporal.
RESUMO
Resumo Rhythm and movement are two concepts interrelated.
According to E. J. Dalcroze (1907), music is composed of sound and movement. Sound is a form of movement and rhythm consists of movements and interruptions of movements.
It can be predicted that the use of movement, specifically body movement, allows a better understanding of the rhythmic elements present in music.
A case study will be developed in the music conservatories of the province of Pontevedra to show the current and real application of body movement as a didactic tool in musical teaching.
In addition, the adaptation of Dalcroze's Rhythmic to the current needs of the students will be the basis of this work, using body movement as a teaching tool to improve the rhythmic competence of students.
Finally, a didactic proposal for 3rd EEEE based on body movement is made to improve the rhythmic competence of the student, taking into account that although rhythm is a fundamental pillar of music, a global understanding of the parameters that compose it is intended.

Keywords: Movement, rhythm, Dalcroze, activity, body percussion.
MATERIA--TÍTULO UNIFORME
Título uniforme TFE
Subdivisión de forma Departamento de pedagoxía
-- 48957
SECUNDARIAS-AUTOR
Nome de persoa Torres Estarque, María Josefa
-- 47613
REFERENCIA ILS ANTERIOR
-- Data non definida (008date1) ; Falta ISBN
-- 1
Exemplares
Retirado Perdido Fonte de clasificación ou esquema Estragado Restricións de uso Non para préstamo Localización permanente Localización actual Data de alta no sistema Sinatura correspondente á clasificación Parte da sinatura que identifica ao exemplar Sinatura completa Código de barras Data da última consulta Tipo de ítem de Koha
        Acceso restrinxido Consulta en sala Conservatorio Superior de Música de Vigo Conservatorio Superior de Música de Vigo 2022-12-21 TFE CAS TFE 2022 CAS PEK003000007238 2022-12-21 Consulta en sala

Coa tecnoloxía Koha